Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

söndag 31 mars 2013

Låt ingen trycka ner dig...

Du har ett liv, lev det nu, lev det här - full ut!

Du är värd ett liv i fred, ett liv i kärlek, ett liv i lycka - ge dig friheten.

----------------------

Lasse Kronér skrev en underbar sång om en nära vän till honom som han förlorade i alltför unga år.

Himmelens stjärna

Helt ensam om kvällen
när dagen blir still
där långt upp på himlen
såg jag en stjärna blir till

Med tankar om livet 
det är så lätt det blir så 
När någon försvinner 
jag saknar dej så 

Men nånstans lyser en stjärna
där det förut var svart 
och jag kommer så nära 
nu när jag vakar i natt 
Oh, vad jag älskar att leva 
Saknar höra ditt skratt 

Oh, ibland kan jag se dej
som om du var här 
det är som du ber mej 
i tankar jag bär 

Men nånstans lyser en stjärna 
där det förut var svart 
och jag kommer så nära 
nu när jag vakar i natt 
Oh, vad jag älskar att leva 
saknar höra ditt skratt 

Ser du mej där du är?
Jag kan inte längre se 
Finns du här någonstans? 
Här i natt i kylan, jag saknar 
att få höra ditt skratt.



-Ge dig själv möjligheten att leva - fullt ut - vare dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar