Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

söndag 24 mars 2013

Earth hour... / Spin of Hope


Ja, vad säger man...?

  • Ett jippo
  • Spel för gallerierna
  • Löjligt
  • Varför?


Tanken är, så som jag har uppfattat det, att eftersom vi släcker ljuset i en timme (i i-världen, märk väl!) så ska detta få världens ledare att se sig runtomkring, upptäcka att det är mörkt och utbrista:
-VI HAR PROBLEM MED MILJÖN - VI MÅSTE GÖRA NÅGOT - NU!

Jag vet inte men...? Nja... Det lär knappast hända.

Själva hade vi på våra (LÅGENERGI-)lampor som vanligt. Vi körde våran biogasbil på dagen, vi sopsorterade våra sopor, vi försökte handla närproducerad mat, vi hushåller med vattnet så gott vi kan - men vi släckte inte våra (LÅGENERGI-)lampor. Förlåt, om någon tog illa upp.

Hur många av dem som släckte sina lampor planerar just nu en utlandsresa? Grekland... Spanien... Thailand... Eller varför inte Tahiti?! DET vore underbart! (Jo, jag håller med, lite värme låter inte fel.)
Men..? Vad hände där med miljötänket?
-Men, alla andra åker ju...
Skulle det liksom göra det okej då...? -"Flygplanet skulle ju ändå startat, men någon annan familj än min egen i det..." Jamen, dåså... :/


Det jag DÄREMOT deltog i var "Spin of Hope". Ett heldagsevent där olika gym och andra friskvårdsinrättningar som har spinning erbjuder en hel dags spinning och där deltagaravgifter går till Barncancerfonden.
http://www.barncancerfonden.se/spinofhope

När jag satte mig upp på cykeln för att starta passet gick det som en rysning genom kroppen. Detta var verkligen inget vanligt spinningpass, det var mer - hela passet, allt jag gjorde, var mer, större än mig själv.


Nästa år hoppas jag själv kunna vara den som får andra människor att delta!
På något vis kommer jag att medverka nästa år igen!


-Köpte ett armband också "Vi kämpar för livet".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar