Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 7 november 2011

Svenska DÖMDA pedofiler hängs ut...

På en site på nätet... Bakom siten står någon som AB skriver följande om:

"Till nyligen var han med i den öppet nazistiska Svenska motståndsrörelsen men har nu gått över till Förbundet nationell ungdom, vars mål är att "återta vårt land". Mikael dömdes 2009 till två månaders fängelse för olaga hot mot två invandrare och skadegörelse."

Att det publiceras en site där DÖMDA pedofiler hängs ut har jag i grund och botten inget emot. -MEN!!! Och det är ett förbannat stort MEN!!! Risken finns att även oskyldiga hängs ut med namn, adress och personnummer. Det ligger ett jättelikt ansvar på de som skapar siten att allt som läggs ut där är korrekt. Sedan har vi även risken att det finns oskyldiga som blivit dömda.

Mot detta skall läggas chansen att ännu ett barn slipper bli utnyttjade av en pedofil.

Vems behov/rätt är störst är väl till syvende och sist den stora frågan? Pedofilens rätt till anonymitet - eller barnets rätt till sin egen kropp...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar