Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

fredag 11 november 2011

"Ingen hörde nödrop på Twitter"

På dn.se kan man idag läsa om en 18-årig flicka som tog livet av sig för att ingen hörde hennes rop på hjälp på Twitter (enligt artikeln): http://www.dn.se/nyheter/varlden/ingen-horde-nodrop-pa-twitter

Utdrag:
"Under sex timmar i tisdags skrev artonåriga Ashley 144 inlägg på Twitter om att hon blivit sexuellt utnyttjad av en familjemedlem i flera år och tvingad in i prostitution. Hon skrev att hon skurit sig själv, och hon skrev att hon inte blivit trodd av rättsväsendet. Kort därefter tog hon sitt liv."

Dessutom kan man läsa:
"Ashley hade anmält övergreppen redan för ett år sedan men fått beskedet att det inte fanns tillräckligt med bevis. Inget åtal skulle väckas. Hon hade berättat om övergreppen för sin närmaste lärare, som också polisanmält, men utan effekt."

Det var alltså de människor som följde henne på Twitters ansvar att hon dog - INTE de ansvariga myndigheterna som fullständigt struntade i henne...? Så skönt det måste vara då att arbeta åt en myndighet och bara strunta i folk - sedan om personen tar livet av sig - så skyller vi på sociala medier...? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar