Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 28 november 2011

"Graviditeten passar inte just nu..."

Hur kan man egentligen säga så...?

(Eftersom detta är MIN blogg så får jag skriva vad JAG tycker! Jag vet självfallet det finns tillfällen då abort är indicerat, men detta rör inte dom fallen.)

Åter till topic...

-Nej, det passar inte nu att bli gravid. Men om ett år blir det jättebra. Så du lilla människa i min mage - kan halva du krypa tillbaka till pappa och halva du stannar kvar i mig så tar vi en rain check?

Riktigt så fungerar det ju dock inte... Utan det du gör är att du ratar ett liv - för det dög inte, det "passade" inte...
Hur kan ett LIV inte passa?!
De flesta av oss har gått blommor och bin kursen i skolan, vi vet hur barn blir till. Skydd finns ja - men inga som är 100%-iga. Ja förutom för mig då - mitt "hotell" är liksom borta så det går inte på något vis för mig att bära ett barn. Men om vi vet hur barn blir till, då kan ju inte en graviditet någonsin vara förvånande?
Om det nu är så jättejobbigt att bli gravid vid en viss tidpunkt - då får man väl helt enkelt låta bli det där med sex då?

Jag blev gravid med vårat tredje barn, det passade inte alls kan jag meddela för jag var mitt uppe i studier att läsa till sjuksköterska - men han blev till iaf. "Säkra perioder" funkar kanske om man vet hur hela menscykeln fungerar, men om man inte riktigt greppat det så funkar det inte. Speciellt inte om man blir gravid när maken skakar sina kalsonger i samma rum... Och nu när jag tänker tillbaka på det blir jag nästan panikslagen. -Tänk om jag vetat hur det fungerar? Då hade inte mini-me blivit till... Våran familj är inte komplett utan mini-me.
Våran familj är inte komplett utan exakt alla de personer som ingår i den. Oavsett om det passade eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar