Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

tisdag 14 januari 2014

Omtanke om barnen?

Som jag tidigare skrivit om så har det varit, minst sagt tjafsigt, kring den nya skola som ska byggas i min hemstad. Beslutet är nu ändå, tack och lov, taget ATT den ska byggas.

Självklart så finns det de som motsätter sig detta. Ibland med lite oklara motiv. Bland annat samlas det in namnunderskrifter för att få till en folkomröstning.

De som motsätter sig pratar om politikerförakt. Att politikerna ändrar sig och slösar med skattepengar. Det jag tänker här är att är det nåt som bygger på politiketföraktet så är det avsaknad av respekt för demokratiskt tagna beslut! Att motsätta sig beslutet är en sak, att motarbeta in absurdum är en annan. Det finns även de som skickat in överklagan till domstolen. -Om nu kostnaden är en orsak att man anser skolbygget är fel. Hur tänker man då på kostnaden för överklagan...?

De andra förslag som finns visar, måste man ändå erkänna, en fantasi och ett nytänkande som är kul! I mina ögon/öron så saknar dock många av dem verklighetsförankring, en arrogans/brist på respekt för olika yrken och avsaknad av omtanke kring de skolan väl ändå måste anses främst vara till för: barnen.

Jag tror dock att majoriteten, nej jag är övertygad (!) att majoriteten av kommuninvånarna har barnens bästa för sina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar