Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

tisdag 14 januari 2014

Om domen i Lund...

Där en man frikändes för han inte insåg att en kvinna inte ville ha våldsamt sex med honom.

Jag är inget proffs på dominanssex, är inte det typen som gillar våld någon gång.  Men det jag däremot VET är att ska man utöva sådant sex är det av extrem vikt att man har fullständigt samtycke från båda parter! Det finns något som kallas "safeword" som man MÅSTE vara överens om innan vad de är. Dvs vill man inte längre sägs ett annat ord än nej. Exempel på detta kan vara "orange" för något man inte gillar, "röd" kan betyda -Sluta direkt med vad du gör!
Så enkla allmänna kunskaper har alltså inte tingsrätten utan väljer att gå på vad en man själv anser. Han har gjort detta vid ett flertal tillfällen. Dvs han har våldtagit förut. Nu har han dessutom tingsrättens välsignelse att fortsätta.

Tack för att världen plötsligt blev ännu mer osäker för oss kvinnor. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar