Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

torsdag 9 januari 2014

Hur tänkte ni nu....?

I dagens Aftonbladet så har man valt följande bild till en text:


Man kan ju fundera på VAD artikeln handlar om... 
-Bröllopstips?
-Tips för snygga bröst?

Men NEJ - inget av ovandera. Det artikeln handlar om är följande:


Platt mage på 24 timmar!
MAT & VIKT
Den perfekta festblåsan är inköpt och klar. Den skulle sitta som ett smäck – om det inte vore för att magen svullnat upp av all god julmat. 
Lugn, det är lätt fixat! 24 timmar av magsmart mat och du är redo för fest.


Så var vi där... Kvinnor - värderas utefter utseende. Tjock mage = dålig kvinna!

Samtidigt har de reportage från Burundi där risken att dö av sin förlossning är 1 på 31. Man får väl innerligt hoppas att de kvinnorna sedan ser till att snygga till sig när de, om de ens kunnat ta sig till förlossningen, går hem tjugo minuter efter de födde barnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar