Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 3 december 2011

Topp/Bott lista...?

Skrev en status på FB idag, en sak som ligger på min Topp Tio lista och det var:

"Att se när maken tillika pappan till mina barn leker, pratar, umgås och skrattar tillsammans med barnen."
andra saker som ligger där är

"Att se när barnen leker tillsammans, skrattar tillsammans och bara ÄR i varandras sällskap."
"Att veta att när jag mår som sämst, så finns alltid maken där och stöttar mig."

På min Topp Tio-Botten lista vet jag exakt vad som ligger längst ner och det är:
"Utbildning till Leg. Sjuksköterska."
för det var nog de mest värdelösa 3 åren i mitt liv... (Nu pratar jag inte övh om människorna jag träffade där utan utbildningen.) Kanske mest för att de tog så mycket kraft från mig. Att med i början två barn och sedan tre barn läsa och utbilda mig - krävde så mycket. Dessutom på vartenda praktikställe jag var på så fick jag toppenbetyg hela vägen. Och att sedan det ledde till... -Ingenting... -Jo, förlåt - studielån såklart! Det gör att det alltid kommer att toppa min bottenlista. Jag vill inte se mig själv som en bitter människa, men den saker - gör mig bitter... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar