Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

fredag 30 december 2011

Folk och.... fä...?

Jag har fördomar, det ska jag inte sticka under stol med - det vet jag. Men både i mitt yrkesliv och mitt privatliv så strävar jag efter att behandla människor likadant - oavsett om dom bär kavaj och slips eller har trasig jacka och tovigt hår.

Inte alla anser att alla människor ska behandlas lika. Människorna i kavaj och slips ÄR lite mer viktiga! Människor i trasig jacka och tovigt hår behöver man liksom inte bry sig om, man kan gärna skoja om dom till och med - göra sig lustig över dom. Med vilken rätt undrar jag då? Och - vem är det egentligen som får stå vid skampålen...? Inte är det personen i trasig jacka och tovigt hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar