Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 12 september 2011

Så får du tid att träna

Är en populär rubrik på diverse tidningar...

Så FÅR du tid att träna...? Är tid något som någon kommer och ger dig...?



Nej, att FÅ tid att träna kommer aldrig, det är något du måste TA. Du måste TA dig tid att träna, annars lär det aldrig ske.
Särskilt poppis är det - "Så lyckas mammorna att få tid för träning". För som mamma är man ALLTID stressad och hinner ALDRIG träna. -Lustigt nog då att dessa mammor sedan på fikarasterna diskuterar Idol, Ensam mamma söker, Bonde söker fru, Talang.... -Ja, ni förstår vad jag menar. Så DET har man tid med - men inte att ta hand om sin egna kropp?! De flesta av dessa mammor HAR en pappa närvarande i barnens liv. Har man inte det så är det en HELT annan historia, så det är inte dem jag diskuterar nu.

Om du inte har tid för att träna nu - så måste du ha tid för att vara sjuk senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar