Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

fredag 27 december 2013

"Etnisk svensk" trebarnsmammas bidrag i Sverige...

Jag blir rätt trött på det falska ihopräknandet av bidrag som påstått en flyktingmamma med tre barn kan få från Sverige - utan att lyfta ett finger. Om vi bara bortser från det rent medmänskliga - hon har flytt från sitt land där hon riskerar utsättas för våld, hennes barn lemlästas, dödas - dagligen(!) - så är uträkningen lögn från början till slut. LÄS själva om de olika stöden - de går ofta inte att kombinera.

Men - vad kan då en ensamstående trebarns-ETNISK-svensk mamma inkassera?

En trebarnsmamma i Sverige kan netto inkassera:

Föräldrapenning (netto, maxad SGI, 7 SGI-dagar/vecka):
20 634kr
Barnbidrag, för 3 barn:
3 754kr
Underhållsstöd:
1 273kr/barn, 3 819kr
Bostadsbidrag (beräknad på föräldrapenningen): 
1 000kr

(Summorna är hämtade och uträknade med hjälp av forsakringskassan.se)


Vilket ger totalt, netto per månad: 29 207kr/månad.


Dessa stöd här ovan angivna ges till ETNISKA SVENSKA KVINNOR, med tre barn. Ska vi börja blanda in ytterligare bidrag, te x vårdbidrag (med en bidragsdel samt en merkostnadsdel), handikappersättning (samma där, bidragsdel samt en merkostnadsdel), aktivitetsstöd, försörjningsstöd, sjukpenning, sjukersättning och så vidare och så vidare, som ETNISKA SVENSKA KVINNOR kan uppbära så blir siffrorna astronomiska! Ska vi dessutom börja räkna ihop bidrag som inte går att kombinera (egentligen) och räkna ihop dem - jag DÅ snackar vi pengar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar