Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 14 december 2013

Människor jag har svårt för...

Vet inte om jag skrivit om detta tidigare, eller har börjat och sedan slutat. Well, here it goes again isåfall.

(Ja, jag blandar svenska och engelska helt fritt - gôrjobbig, jag vet. -Västgötska hänger med det också!)

Människor jag har svårt för alltså....

-Är en speciell typ av människa. Det är mer egenskaper än något annat. Utseendet har inget med det att göra.

Jag har svårt för:
Falska människor. (Säger en sak till dig, en annan till någon annan.)
Accepterar inte människors brister. (ALLA gör fel och det måste accepteras.)
Skrattar åt människors olika "brister" i utseendet. ("-Kolla vilka utstående öron hen har!!!" Ofta följt av ett rått skratt.)
Ser ner på människor med lägre utbildning, lägre intelligens.
Anser människor med en annan hudfärg/relligion/könstillhörighet/sexuell orientering än ens egen som lägre stående varelser.

Människor jag ser upp till:
Ärliga människor. (Nej, jag behöver inte alltid gilla det du säger, men du står för din åsikt och framför fakta som argument.)
Människor som trots sin bakgrund, alkoholiserade föräldrar, övergrepp, misshandel, fattigdom, ursprung tar sig fram i livet och når ett tillstånd där de mår bra.
Även om det betyder att de själva far illa, så står de upp en för en annan människa, en annan folksamling.


Egentligen inte så märkligt? Ganska naturlig åsikt.


-Well....?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar