Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

söndag 22 januari 2012

Att L-Ä-S-A

En sak som är intressant med Facebook (och verkligheten också i och för sig) är att folk inte alltid tänker på vad de skriver eller säger. Det dom skriver avslöjar MYCKET om vad dom tänker - egentligen... Små ord, små antydningar...

Det är tråkigt, men något som man alltid kan vara säker på är att folk kommer göra dig besviken, kommer att göra dig illa - någon gång. Man behöver aldrig ens ge dom en chans eller möjlighet - nånstans hittas alltid möjligheten att såra dig. 

NÄR det händer - inte om, utan NÄR - så har du några val:
1) Ignorera det fullkomligt, fortsätt som inget hänt.

2) Ignorera det fullkomligt, men ändra ditt beteende gentemot den som behandlade dig illa - "risken" att personen tar upp frågan och frågar varför du beter dig som du gör är i princip noll. Och OM personen är såpass modig att den tar upp frågan så är det bara att besvara den.

3) Gå ner dig själv fullständigt och anklaga dig själv.

Själv tillhör jag grupp nummer två... Finns ett uttryck man kan ändra lite på: 
"-Hurt me once, shame on you - hurt me twice, shame on me!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar