Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 30 januari 2012

Poliser...

Det finns dom som hävdar att poliser (och även brandmän och ambulanspersonal) skall vara män - för kvinnor är så svaga. Och ja, visst - en liten poäng har dom. Men, då undrar jag...? Då måste väl varenda polis se ut såhär:


Om nu orsaken ska vara att män är starkare... Och då minskar ju antalet män som kan söka in till Polishögskolan drastiskt? -Skulle sedan mannen sluta träna så måste dom väl bli avskedade...?

I min värld så missar dom som anser att det bara ska vara män som är poliser många andra egenskaper människan besitter - empati inte minst. (Nu menar inte jag att män som ser ut som Magnus Samuelsson saknar empati...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar