Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 27 april 2013

Negativa människor och eget ansvar?

Det är två bitar som verkar höra ihop. Inte sällan så hör man negativa människor beklaga sig över både ditt och datt - saker som de kan lösa själva. Men det kräver att de isåfall tar tag i problemet och erkänner att de faktiskt äger problemet. Är det något som påverkar dig själv på ett sätt du inte gillar så är det ytterst sällan du själv inte kan göra något åt det hela. Om det nu skulle vara en av de ytterst få tillfällen som du inte kan göra något åt kan du oftast göra det lite bättre.

Tunga biten är ju dock att DU måste erkänna din del i problemet. Eller som jag säger ibland: -förbättringsområden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar