Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

söndag 5 maj 2013

Mat...

Väcker oerhört många känslor. Jag vet för jag går igång när folk pratar Atkins, LCHF, Cambridge osv, osv...

Orsaken att JAG går igång är för jag själv äter en allsidig kost, motionerar regelbundet och har ett BMI idag på strax under 25. (Nu tillhör inte jag dem som tycker BMI är nåt bra, men så ni får en uppfattning om min storlek.) Så vaför kan jag äta ALLT men ändå vara under 25? Det borde rimligen  inte fungera?
-Jo, det gör det eftersom jag äter lagom stora portioner och jag tränar regelbundet. Insättningar motsvaras av lika stora uttag.
Plain and simple!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar