Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 8 oktober 2011

Sockerförbud för barnen...?

Förstår jag inte mig på...



Dock ska jag börja med att påpeka: -Jag accepterar det ju självklart, alla är föräldrar till sina egna barn och gör val för dom som man anser är till barnets bästa.

Men, jag förstår inte faran i att ge sina barn socker...? Det blir ett himla liv när dagis råkar ge barnen SAFT, KAKOR eller något annat när ett barn fyller år.
Tror man att barnet riskerar att bli tjockt?
Tror man att barnet får hål i tänderna av sockret?
Tror man att man gör barnet en tjänst genom att förvägra dom socker nu - så att dom när dom blir stora själva väljer bort socker?
-Jag fattar inte...

Jag hoppas dock att dessa föräldrar inte ger sina barn några light-produkter, för DÄR kan vi snacka socker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar